Orientare si consiliere pentru autoangajare

  [ contact ]

 
Despre Proiect Consortiu Documente de descarcat Linkuri utile Noutati
 

Cei cinci membri ai consortiului format din organizatii cu experienta si inalt calificate, provenind din tarile UE si candidate, vor monitoriza proiectul „Auto-angajare”. Acest parteneriat complementar reprezinta cadrul pentru orientare si consiliere, pentru educatie si invatamant universitar, cercetare si domenii de expertiza consolidate prin orientarea spre mici afaceri si experienta in proiectul auto-angajare. Acestea reprezinta oferte de medii diferite ale programelor, politicilor si ofertelor educationale de la nivel national. Agentia de Ocupare a Fortei de Munca, responsabilul cu publicarea materialelor de consiliere si de orientare, ca si Institutul pentru IMM-uri precum si Universitatea ce fac parte din consortiu, vor fi primii insarcinati cu realizarea acestor materiale de referinta. In afara de accesul facil la grupurile tinta, acestia au experienta in identificarea si contactarea altor actionari potentiali: organizatii guvernamentale de consiliere, autoritati nationale si staff academic, intreprinderi mici. Toti partenerii au experienta la nivel mondial si lucreaza cu numeroase institutii europene non-profit si comerciale. Majoritatea partenerilor au de asemenea experienta in aplicarea procedurilor si reglementarilor Uniunii Europene.

 


ASM Market Research and Analysis Centre Poland Ltd. Este o agentie de consulting specializata in studii de piata si instruire. Calitatea deosebita a proiectelor de studii de piata ale ASM este asigurata de o echipa bine pregatita de experti in diferite domenii, avand principala experienta si clienti ce provin din sectorulde constructii. Inca de la infiintare, ASM a construit o echipa puternica si eficienta de experti in studii de piata, asistata de departamentul de supraveghere si asistenta tehnica. Echipa de specialisti (34 angajati cu norma intreaga in studii de piata ce dispune de o retea proprie de sondaje coordonate la nivel profesional) consta din psihologi, sociologi, statisticieni, ingineri, economisti si experti in marketing si management.
ASM sprijina firmele de constructii in: analiza de piata (se foloseste toata gama tehnica), implementarea recomandarilor printr-o gama variata de seminarii si programe de instruire. ASM are experienta si o retea stransa de cooperare cu agentii regionale si ONG-uri din Polonia. (Ministerul Dezvoltarii Regionale si a Constructiilor)

FO.FO.S, Austria, FO.FO.S. (Austria) – Forum zur Förderung der Selbständigkeit (Forumul pentru sprijinul Auto-Angajarii), este o organizatie non-profit infiintata in ianuarie 2000. Structura sa este formata dintr-o retea de 8 experti care participa in diferite tipuri de proiecte, in vederea sprijinirii intreprinderilor mici si mijlocii si a ‘‘noilor auto-angajati“. Membrii retelei au experienta si studii in domeniile: consultanta in afaceri, studii de piata, studii in sfera sociala, activitati didactice axate pe noile metode de predare.
FO.FO.S dezvolta masuri si politici inovative in domeniul pietei muncii si a evenimentelor, in special pentru promovarea antreprenoriatului. Forumul lucreaza pentru organizatia responsabila cu programul de fundamentare al Agentiei Publice pentru Somaj. Pana in prezent 6000 persoane au fost orientate spre infiintarea propriei firme, respectiv persoane provenind din randul somerilor. FO.FO.S coopereaza cu cercetatori din domeniul emigratiei si al auto-angajarilor (angajari atipice) si cu reprezentanti legali ai serviciilor de infiintari de firme. Membrii au experienta in instruire si dezvoltarea programelor de instruire a fondatorilor (fata-in-fata si e-learning) si de materiale de instruire din domeniile: planificare de marketing, instrumente de marketing pentru proiecte cu buget mic, relatii publice, texte publicitare, creativitate, planificarea evenimentelor, actiuni si orientare antreprenoriala, planuri de afaceri, contabilitate de baza, socializare, comunicare, vanzari, prezentari, managementul timpului, instruirea instructorilor, orientare vocationala si consiliere in cariera, promovarea studiilor axate pe gen. Majoritatea membrilor echipelor de proiect sunt chiar ei auto-angajati.
 

Turun Kauppakorkeakoulu, Finland, Centrul de Dezvoltare a Cercetarii si Afacerilor (BRDC) de la Scoala de Economie si Management Turku functioneaza ca o unitate independenta. BRDC cuprinde Institutul pentru Mici Afaceri (SBI), Institutul Pan-European, Media Group, Institutul de Educatie pentru Personalul Executiv si Institutul pentru Economie in domeniul Imobiliar. Numarul angajatilor in 2002 era de aproximativ 51, inclusiv 3 profesori. Numarul total al proiectelor de cercetare in 2002 a fost de circa 150. BRDC lucreaza cu 130 parteneri internationali, cu sute de firme si, practic, cu toate ministerele importante la nivel national, cu alti parteneri.
SBI este implicat activ in dezvoltarea si reinnoirea antreprenoriatului si a managementului firmelor mici. In domeniul sau de expertiza, SBI este principalul institut din Finlanda, cu o mare varietate de activitati la nivel international. Domeniile centrale de interes ale SBI sunt cresterea economica, afacerile de familie, antreprenoriat si intraprenoriat si politicile IMM-urilor. SBI manageriaza cercetari si instruiri de inalt nivel si inovative precum si programme de dezvoltare in cadrul domeniului sau de expertiza si in stransa cooperare cu clientii sai. Intrucat Institutul pentru Mici Afaceri este responsabil cu organizarea studiilor antreprenoriale pentru studentii la masterat de la Scoala de Economie si Management Turku, SBI arata un viu interes pentru cercetarile de motivatie antreprenoriala si intentionale ale studentilor. De-a lungul timpului, SBI a organizat numeroase cursuri pentru somerii care doreau sa inceapa o noua cariera, cu sprijin financiar oferit de Centrele de Forta de Munca si de Dezvoltare Economica. A evaluat cateva programme si proiecte regionale, nationale si ale Uniunii Europene cu privire la instruirea si dezvoltarea IMM-urilor si a personalului acestora.

AJOFM, Romania, (Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca) http://ajofm.galati.astral.ro/prima.htm  s-a infiintat in Romania din 1990 ca filiala a Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca http://www.anofm.ro/. Sistemul este organizat intr-o structura complexa: Agentia Nationala cu 42 Agentii Judetene si 180 Agentii Locale. Obiectivele activitatii sunt:
- Institutionalizarea si dialogul social
- Implementarea masurilor active in domeniul angajarilor pentru cresterea nivelului populatiei ocupate in Romania.
Atributiile Agentiei de Ocupare a Fortei de Munca sunt:
1. Oferta de servicii pentru angajarea populatiei
2. Organizarea de cursuri de instruire pentru adulti
3. Mediatizarea posturilor vacante de pe piata muncii
4. Administrarea fondului de somaj
5. Propuneri legislative
6. Implementarea programelor europene

Universitatea Dunarea de Jos din Galati – Romania (DJUG), este o institutie de invatamant superior cu o vechime de 53 de ani, cu 13 facultati, 9 colegii, 36 profile, 96 specializari, 45 specializari postuniversitare - peste 16500 studenti.
DJUG a participat in zeci de programe cu finantare europeana: Tempus, Leonardo, Socrates etc. in calitate de promotor, coordonator si/sau contractor, sau partener. Expertiza DJUG in domeniul acestui prioiect se refera la: stiinte sociale-Facultatea de Stiinte Economice, Administrative si Stiinte Sociale; orientare vocationala si instruire-Centrul pentru Formare Continua si Transfer Tehnologic (CFCTT), probleme legate de resursele umane si ocuparea fortei de munca, derularea de proiecte la nivel regional, cooperarea cu actori locali, IMM-uri.
Prin intermediul CFCTT (http://www.cufctt.ugal.ro/) a fost implementat (printr-un proiect PHARE HRD) Centrul CES_IMM, menit sa stimuleze dezvoltarea spiritului antreprenorial atat in randul IMM-urilor cat si la nivel individual, consolidat printr-o abordare corespunzatoare a instruirii vocationale de-a lungul vietii. Centrul ajuta persoanele sa isi inteleaga mai bine propriul potential si sa identifice modalitati de evaluare a acestuia intr-un context social dat, prin realizarea instruirii adecvate si orientate spre o activitate viitoare ca angajat sau auto-angajat.
DJUG coopereaza cu alti parteneri sociali pentru: transferul cunostintelor si al expertizei in asistarea dezvoltarii IMM-urilor promotoare de noi tehnologii, precum si in initierea infiintarii de noi firme cu caracter inovativ; in alte activitati CDI pentru validarea si diseminarea instrumentelor si abordarilor orientate spre crearea si dezvoltarea de intreprinderi inovative. DJUG dispune de laboratoare multimedia si studio TV.

Copyright © Dunarea de Jos University