Cei cinci membri ai consortiului format din organizatii cu experienta si
inalt calificate, provenind din tarile UE si candidate, vor monitoriza
proiectul „Auto-angajare”. Acest parteneriat complementar reprezinta
cadrul pentru orientare si consiliere, pentru educatie si invatamant
universitar, cercetare si domenii de expertiza consolidate prin
orientarea spre mici afaceri si experienta in proiectul auto-angajare.
Acestea reprezinta oferte de medii diferite ale programelor, politicilor
si ofertelor educationale de la nivel national. Agentia de Ocupare a
Fortei de Munca, responsabilul cu publicarea materialelor de consiliere
si de orientare, ca si Institutul pentru IMM-uri precum si Universitatea
ce fac parte din consortiu, vor fi primii insarcinati cu realizarea
acestor materiale de referinta. In afara de accesul facil la grupurile
tinta, acestia au experienta in identificarea si contactarea altor
actionari potentiali: organizatii guvernamentale de consiliere,
autoritati nationale si staff academic, intreprinderi mici. Toti
partenerii au experienta la nivel mondial si lucreaza cu numeroase
institutii europene non-profit si comerciale. Majoritatea partenerilor
au de asemenea experienta in aplicarea procedurilor si reglementarilor
Uniunii Europene.
ASM Market Research and Analysis Centre Poland Ltd. Este o
agentie de consulting specializata in studii de piata si instruire.
Calitatea deosebita a proiectelor de studii de piata ale ASM este
asigurata de o echipa bine pregatita de experti in diferite domenii,
avand principala experienta si clienti ce provin din sectorulde
constructii. Inca de la infiintare, ASM a construit o echipa puternica
si eficienta de experti in studii de piata, asistata de departamentul de
supraveghere si asistenta tehnica. Echipa de specialisti (34 angajati cu
norma intreaga in studii de piata ce dispune de o retea proprie de
sondaje coordonate la nivel profesional) consta din psihologi, sociologi,
statisticieni, ingineri, economisti si experti in marketing si
management.
ASM sprijina firmele de constructii in: analiza de piata (se foloseste
toata gama tehnica), implementarea recomandarilor printr-o gama variata
de seminarii si programe de instruire. ASM are experienta si o retea
stransa de cooperare cu agentii regionale si ONG-uri din Polonia. (Ministerul
Dezvoltarii Regionale si a Constructiilor)
FO.FO.S, Austria, FO.FO.S. (Austria) – Forum zur Förderung der
Selbständigkeit (Forumul pentru sprijinul Auto-Angajarii), este o
organizatie non-profit infiintata in ianuarie 2000. Structura sa este
formata dintr-o retea de 8 experti care participa in diferite tipuri de
proiecte, in vederea sprijinirii intreprinderilor mici si mijlocii si a
‘‘noilor auto-angajati“. Membrii retelei au experienta si studii in
domeniile: consultanta in afaceri, studii de piata, studii in sfera
sociala, activitati didactice axate pe noile metode de predare.
FO.FO.S dezvolta masuri si politici inovative in domeniul pietei muncii
si a evenimentelor, in special pentru promovarea antreprenoriatului.
Forumul lucreaza pentru organizatia responsabila cu programul de
fundamentare al Agentiei Publice pentru Somaj. Pana in prezent 6000
persoane au fost orientate spre infiintarea propriei firme, respectiv
persoane provenind din randul somerilor. FO.FO.S coopereaza cu
cercetatori din domeniul emigratiei si al auto-angajarilor (angajari
atipice) si cu reprezentanti legali ai serviciilor de infiintari de
firme. Membrii au experienta in instruire si dezvoltarea programelor de
instruire a fondatorilor (fata-in-fata si e-learning) si de materiale de
instruire din domeniile: planificare de marketing, instrumente de
marketing pentru proiecte cu buget mic, relatii publice, texte
publicitare, creativitate, planificarea evenimentelor, actiuni si
orientare antreprenoriala, planuri de afaceri, contabilitate de baza,
socializare, comunicare, vanzari, prezentari, managementul timpului,
instruirea instructorilor, orientare vocationala si consiliere in
cariera, promovarea studiilor axate pe gen. Majoritatea membrilor
echipelor de proiect sunt chiar ei auto-angajati.
Turun Kauppakorkeakoulu, Finland, Centrul de Dezvoltare a Cercetarii si
Afacerilor (BRDC) de la Scoala de Economie si Management Turku
functioneaza ca o unitate independenta. BRDC cuprinde Institutul pentru
Mici Afaceri (SBI), Institutul Pan-European, Media Group, Institutul de
Educatie pentru Personalul Executiv si Institutul pentru Economie in
domeniul Imobiliar. Numarul angajatilor in 2002 era de aproximativ 51,
inclusiv 3 profesori. Numarul total al proiectelor de cercetare in 2002
a fost de circa 150. BRDC lucreaza cu 130 parteneri internationali, cu
sute de firme si, practic, cu toate ministerele importante la nivel
national, cu alti parteneri.
SBI este implicat activ in dezvoltarea si reinnoirea antreprenoriatului
si a managementului firmelor mici. In domeniul sau de expertiza, SBI
este principalul institut din Finlanda, cu o mare varietate de
activitati la nivel international. Domeniile centrale de interes ale SBI
sunt cresterea economica, afacerile de familie, antreprenoriat si
intraprenoriat si politicile IMM-urilor. SBI manageriaza cercetari si
instruiri de inalt nivel si inovative precum si programme de dezvoltare
in cadrul domeniului sau de expertiza si in stransa cooperare cu
clientii sai. Intrucat Institutul pentru Mici Afaceri este responsabil
cu organizarea studiilor antreprenoriale pentru studentii la masterat de
la Scoala de Economie si Management Turku, SBI arata un viu interes
pentru cercetarile de motivatie antreprenoriala si intentionale ale
studentilor. De-a lungul timpului, SBI a organizat numeroase cursuri
pentru somerii care doreau sa inceapa o noua cariera, cu sprijin
financiar oferit de Centrele de Forta de Munca si de Dezvoltare
Economica. A evaluat cateva programme si proiecte regionale, nationale
si ale Uniunii Europene cu privire la instruirea si dezvoltarea
IMM-urilor si a personalului acestora.
AJOFM, Romania, (Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca)
http://ajofm.galati.astral.ro/prima.htm s-a infiintat in Romania din
1990 ca filiala a Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca
http://www.anofm.ro/. Sistemul este organizat intr-o structura complexa:
Agentia Nationala cu 42 Agentii Judetene si 180 Agentii Locale.
Obiectivele activitatii sunt:
- Institutionalizarea si dialogul social
- Implementarea masurilor active in domeniul angajarilor pentru
cresterea nivelului populatiei ocupate in Romania.
Atributiile Agentiei de Ocupare a Fortei de Munca sunt:
1. Oferta de servicii pentru angajarea populatiei
2. Organizarea de cursuri de instruire pentru adulti
3. Mediatizarea posturilor vacante de pe piata muncii
4. Administrarea fondului de somaj
5. Propuneri legislative
6. Implementarea programelor europene
Universitatea Dunarea de Jos din Galati – Romania (DJUG), este o
institutie de invatamant superior cu o vechime de 53 de ani, cu 13 facultati, 9 colegii, 36 profile, 96 specializari, 45 specializari
postuniversitare - peste 16500 studenti.
DJUG a participat in zeci de programe cu finantare europeana: Tempus,
Leonardo, Socrates etc. in calitate de promotor, coordonator si/sau
contractor, sau partener. Expertiza DJUG in domeniul acestui prioiect se
refera la: stiinte sociale-Facultatea de Stiinte Economice,
Administrative si Stiinte Sociale; orientare vocationala si
instruire-Centrul pentru Formare Continua si Transfer Tehnologic (CFCTT),
probleme legate de resursele umane si ocuparea fortei de munca,
derularea de proiecte la nivel regional, cooperarea cu actori locali,
IMM-uri.
Prin intermediul CFCTT (http://www.cufctt.ugal.ro/) a fost implementat (printr-un
proiect PHARE HRD) Centrul CES_IMM, menit sa stimuleze dezvoltarea
spiritului antreprenorial atat in randul IMM-urilor cat si la nivel
individual, consolidat printr-o abordare corespunzatoare a instruirii
vocationale de-a lungul vietii. Centrul ajuta persoanele sa isi
inteleaga mai bine propriul potential si sa identifice modalitati de
evaluare a acestuia intr-un context social dat, prin realizarea
instruirii adecvate si orientate spre o activitate viitoare ca angajat
sau auto-angajat.
DJUG coopereaza cu alti parteneri sociali pentru: transferul
cunostintelor si al expertizei in asistarea dezvoltarii IMM-urilor
promotoare de noi tehnologii, precum si in initierea infiintarii de noi
firme cu caracter inovativ; in alte activitati CDI pentru validarea si
diseminarea instrumentelor si abordarilor orientate spre crearea si
dezvoltarea de intreprinderi inovative. DJUG dispune de laboratoare
multimedia si studio TV. |